Asiantuntijapalvelut

Tarjoamme monipuolisia käytön ja kunnossapidon asiantuntijapalveluita voimalaitoksille ja teollisuusasiakkaille. Palveluidemme ja työkalujemme avulla asiakkaamme voivat tehostaa laitosten käyttöä ja kunnossapitoa sekä parantaa tuottavuutta. Lisäksi tarjoamme vesivoimaan, ydinturvallisuuteen ja ydinjätteiden käsittelyyn liittyviä tuotteita ja konsultointipalveluita.

Vuonna 2014 jatkoimme muun muassa kehittämiemme ioninvaihtomateriaalien toimituksia amerikkalaiselle EnergySolutions LLC:lle Japaniin. Ioninvaihtomateriaaleja

käytetään Fukushiman vahingoittuneella Dai-ichi-voimalaitoksella radioaktiivisten vesien puhdistamiseen.

Jatkoimme myös poltinteknologiaan liittyviä toimituksia. Saimme esimerkiksi Eesti Energialta jatkotilauksen Narvan voimalaitosten kattilamodernisaatioon, jonne toimitamme seitsemälle kattilalle typenoksidien vähentämisjärjestelmän vuosien 2014–2015 aikana. Sovimme myös typenoksidien vähentämisjärjestelmän toimittamisesta Iasin kaupungin omistaman lämpövoimalaitoksen yhdelle kattilalle Romaniaan. Puolassa poltintoimitukset ja polttotekniikkamuutoshankkeet jatkuivat EDF:n voimalaitoksilla Krakovassa ja Wroclawissa.