Palvelut lämpöasiakkaille

Toimitamme lämpöä miljoonille ihmisille kahdeksassa maassa. Vuonna 2014 toimintamme keskittyi lämmön toimitusvarmuuden parantamiseen, dialogiin asiakkaittemme kanssa sekä uusien tuotteiden kehittämiseen.

Avoin kaukolämpöverkko tarjoaa asiakkaillemme mahdollisuuden myydä ylimääräistä lämpöä takaisin kaukolämpöverkkoon. Konesalit, ruokakaupat, sairaalat ja muut vastaavat asiakkaamme, jotka tuottavat ylimääräistä lämpöä, voivat avoimen kaukolämpöverkon

avulla parantaa energiatehokkuuttaan huomattavasti.

Asiakaspalvelun parantamiseksi otimme vuonna 2014 Suomessa käyttöön uuden tekstiviestijärjestelmän, jolla asiakkaille ilmoitetaan suunnitelluista ja suunnittelemattomista häiriöistä.

Ruotsissa Fortum Värmelle myönnettiin ”Price Dialogue”-jäsenyys. Hintadialogitoiminnan tavoitteena on parantaa asiakkaan asemaa ja varmistaa, että kaukolämmön hinnan muutokset ovat asiakkaiden näkökulmasta kohtuullisia, ennustettavia ja vakaita. Hanke on lisännyt kaukolämmön hinnottelun läpinäkyvyyttä. Lisäksi tarjoamme kaukolämpöasiakkaillemme myös energianeuvontaa. Loppuvuodesta avasimme Ruotsissa avoimen kaukolämpöverkon, mikä tarjoaa ensimmäisenä maassa markkinapaikan ylimääräiselle lämmölle.

Puolassa jatkoimme työtä kaukolämmön häiriöiden vähentämiseksi ja häiriöviestinnän parantamiseksi sekä

suoran vuorovaikutuksen lisäämiseksi loppukäyttäjien kanssa. Lisäsimme menestyksekkäästi yhteydenpitoa asiakkaisiin sosiaalisen median palveluiden kautta.

Venäjällä jatkoimme vuoden aikana Chelyabinskin ja Tyumenin alueiden lämpöverkkojen modernisointia.